Waarop letten bij een contract voor een betaalterminal?

Aanbieders betaalterminals

Betalen zonder cash wordt steeds belangrijker. Denk dan aan de vele betalingen met bankkaarten of via de gsm. Voor handelaars is de betaalterminal dan ook een broodnodig hulpmiddel. Soms moet je echter goed opletten voordat je een contract afsluit. Wij vertellen je waarop je moet letten bij aanbieders betaalterminals en over ‘betaalterminals Unizo gecertifieerd’.

Betaalterminals Unizo gecertifieerd

Unizo wil ondernemers bijstaan zodat ze hun klanten een goede dienstverlening kunnen bieden. Voor betaalterminals ontwikkelde de organisatie een kwaliteitslabel ‘betaalterminals Unizo’.

Dat label toont aan dat de leverancier betrouwbaar en veilig is, volgens de eisen van Unizo. Je herkent dit aan het ‘erkend leverancier’-logo. Deze eisen vind je terug in het charter van Unizo.

Een klein overzicht van betaalterminals Unizo gecertifieerd:

Aanbieders betaalterminals: 7 dingen om op te letten

Betaalterminals Unizo gecertifieerd bieden dus een bepaalde zekerheid. Toch zijn er steeds verschillende zaken waarop je moet letten als je een contract afsluit. Zo ben je zeker dat je in zee gaat met een betrouwbare leverancier.

1. De contractvoorwaarden

Het spreekt voor zich dat je best de kleine lettertjes leest voordat je tekent. Pluis de contractvoorwaarden uit. Let daarbij vooral op:

  • Hoeveel je betaalt
  • Hoe lang je gebonden bent
  • Wat er gebeurt als je het contract wil opzeggen
  • Of de voorwaarden up to date zijn
  • Of je de voorwaarden gemakkelijk terugvindt, bijvoorbeeld op de website van de leverancier.

2. Ben je goed verzekerd?

Zoek zeker uit of je verzekerd bent. Als de betaalterminal kapotgaat, valt dit onder jouw verzekering? Of is er een verzekering voor de leverancier tijdens storingen, wanneer jij als handelaar betalingen misloopt?

Aanbieders betaalterminals

3. Wat is de looptijd van het contract?

Teken geen contracten zonder duidelijke opzegtermijn. Meestal is dat niet langer dan een jaar. De leveranciers met Unizo-label geven je tot maximum een jaar voordat je kunt veranderen van leverancier.

4. Wat met huren voor korte termijn?

Misschien organiseer je een festival of richt je een pop-up store in. Dan kan je voor korte tijd een contract aangaan. Je huurt dan een draagbare, mobiele terminal die werkt op GPRS.

Vergelijk hier zeker ook de prijzen, die waarschijnlijk iets hoger liggen. Je kunt echter soms een overeenkomst sluiten, zoals huren voor verschillende edities. Dat kan de prijs doen zakken. Verder gelden dezelfde voorwaarden als bij langetermijncontracten.

5. Kan de terminal op tijd geleverd worden?

De leverancier moet de terminal maximum tien werkdagen na de ontvangst van de bestelbon kunnen leveren.

6. Wat met technische bijstand door aanbieders betaalterminals?

Met een winkel vol klanten wil je niet met technische problemen zitten. Bekijk dus zeker of de nodig bijstand aanwezig is. In het contract moet duidelijk vermeld staan:

  • Op welke manier je geholpen zult worden. Dat kan bijvoorbeeld via de telefoon of via interventies in je zaak.
  • Binnen welke termijn de leverancier je technisch zal bijstaan.

Als deze voorwaarden niet worden nagekomen, moet je recht hebben op een ‘billijke’ vergoeding.

7. Wat met klachten?

Liep er toch iets fout? Dan moet de leverancier snel je klachten behandelen. Dat zorgt voor een goed vertrouwen en een goede behandeling van zijn klanten.

Conclusie

Goede afspraken maken goede vrienden. Met aanbieders betaalterminals is dat net zo. Lees dus eerst de contractvoorwaarden en -termijn en onderzoek ook hun technische bijstand en klachtendienst.

Daarnaast vergelijk je best ook verschillende offertes van aanbieders van betaalterminals. Je krijgt ze gratis en volledig vrijblijvend. Zo ontdek jij de beste prijs en investeer je met een gerust hart in de toekomst van jouw zaak!